Pod lavicou 3, šk.rok 2001/2002, máj
Dobre poznáš svoju najlepšiu priateľku? | ![]() |
Poznáš
plány do budúcnosti alebo tajné myšlienky svojej najlepšej priateľky? Urob si
tento test v jej prítomnosti. Spoločne si prečítajte každú otázku a na osobitný
hárok papiera napíšte číslo otázky a písmeno odpovede, ktorá tvoju priateľku najlepšie
charakterizuje. Priateľka by si mala vybrať odpoveď, ktorá ju najlepšie vystihuje
podľa nej samej. Keďzodpoviete všetkých 15 otázok, zrátaj zhodné odpovede. Potom
si urobte test ešte raz a zistite, koľko zas vie priateľka o tebe!
Keby mala tvoja priateľka jedným slovom charakterizovať svojho budúceho chlapca, bol by | ||
| ||
Ak by si ju nejaký chlapec chcel získať, mal by jej darovať | ||
| ||
Pripúšťa že niekedy na teba žiarli, lebo | ||
| ||
Keby vyhrala v lotérii, pravdepodobne | ||
| ||
Keby stretla toho pravého a chcela by si založiť rodinu, uvažovala by o vydaji | ||
| ||
Najlepší spôsob, ako ju vytrhnúť z pazúrov zlej nálady, je | ||
| ||
Pokiaľ ide o potrat | ||
| ||
Jej druhý najobľúbenejší predmet v škole je | ||
| ||
Ktorá z nasledujúcich situácií by ju najväčšmi rozčúlila? | ||
| ||
Keby jej niekto ponúkol cigaretu z marihuany, pravdepodobne | ||
| ||
Po skončení strednej školy by predovšetkým chcela | ||
| ||
Keby mohla švihnutím čarovného prútika zmeniť niktorú časť tela, zmenila by | ||
| ||
Najväčší pôžitok by mala z popoludnia stráveného | ||
| ||
Na tanečný večierok by pravdepodobne prišla | ||
|
Podarilo sa ti odhadnúť, ako bude tvoja priateľka odpovedala?
11
až 15 zhodných odpovedí
Poznáte jedna druhú veľmi dobre a spája vás
pravé priateľstvo. No pamätaj si, že priateľstvo je ako starý dom. Je v ňom útulne
a viažu nás k nemu milé spomienky, no strecha môže občas dostať trhlinu. Opatrujte
vaše vzácne puto a nedovoľte, aby ho niečo oslabilo.
6
až 10 zhodných odpovedí
Viete toho o sebe pomerne veľa a rady trávite
čas spoločne. Možno priateľka často mení názory alebo si necháva isté veci pre
seba, preto nevieš odhadnúť každú jej črtu. Je však jasné, že vaše priateľstvo
je pre vás obe dôležité.
0
až 5 zhodných odpovedí
Je tvoja priateľka natoľko záhadná, tajnostkárska,
či plachá? Nevyzradila si tajomstvo, ktoré ti zverila? Nerozprávaš len ty, keď
ste spolu? Začni sa jej zverovať so svojimi úvahami a nauč sa počúvať ju. Nakoniec
tým obe získate.
Školský (ne)poriadok | ![]() |
Predstavte si, že sa našli takí žiaci, ktorí síce nemajú výhrady proti vnútornému poriadku školy, ale predsa by ju radi trošku pozmenili. Čo vy na to? Nuž, berme to s úsmevom.
1. |
V sychravých dňoch chodí žiak do školy preto, aby si odpočinul a zoznámil sa s novými vtipmi. |
2. |
Do školy chodí, kedy chce, najlepšie mimo vyučovania. |
3. |
Keď vstúpi do triedy učiteľ, pozdraví ľahkým kývnutím hlavy a nohy dá dole zo stola. |
4. |
Z triedy odchádza, kedy sa mu zachce. |
5. |
Ak práve nehrá karty, pri vyučovaní leží na lavici. |
6. |
Keď nie je spokojný s výsledkom a známkou, dá to najavo hlasným výkrikom, nepíska však prstami, aby nezobudil spiacich spolužiakov. |
7. |
Keď je žiak podráždený, predsedkyňa triedy včas upozorní učiteľa, aby žiaka ďalej nedráždil. |
8. |
Keď niečo rozbije, samozrejme, že sa neprizná. |
9. |
Za poriadok v triede zodpovedá služba, ktorá po zvonení vybehne prvá z triedy. |
10. |
Žiak prichádza do školy s úsmevom a hračkami v taške. |
11. |
Pri písomkách opisuje z ťaháka, alebo od spolužiaka. |
12. |
Na konci roku učiteľ poďakuje žiakom za výdrž. Potom si žiaci rozoberú školu. |
Rodičia | ![]() | Rodičia, to sú tí, ktorí nás priviedli na tento svet. Dve bytosti, ktoré nás splodili s láskou alebo bez nej. Hneď po narodení sa začnú o nás starať z dôvodu, ktorý som nikdy nechápal. Keď mi otec dal niekedy "poza uši" a neskôr, keď som ho o niečo požiadal, tak mi to s láskou dal, bola to veľká záhada. Až teraz, keď pomaly dospievam, začínam si uvedomovať prečo to všetko robil. |
Zrazu viem, že keby
tu vedľa mňa stálo dieťa, moje dieťa, dokázal by som preňho urobiť všetko. Ale
k rodičovstvu patrí aj výchova, ktorú každé dieťa zatracuje, ktorú každý dospelák
vyzdvihuje. Zaujímavé je, že rodičia sa snažia viesť dieťa na tu správnu cestu,
pričom kladú dôraz najmä na nedostatky, ktorými trpia sami. Určite to každý z
vás zažil - keď bol malý, prišiel neskoro domov a rodičia kričali, kde bol tak
dlho, niektorí to vyriešili pokojne, iní bitkou. Takáto situácia sa opakovala
donekonečna, pri každej možnej príležitosti. Je to už tak dané, že ako dieťa to
nikto nechápe, až keď vyrastieme pochopíme, že to všetko je len forma strachu
rodičov o nás, že sa nám niečo stane. Ochrániť nás pred životom sa im nikdy nepodarí,
ale aj tak to každý robí - snaží sa nás chrániť, hoci aj bitkou, veď je to len
láska prejavená zlým spôsobom. Áno, sú tu aj taký, čo bijú svoje deti deň čo deň,
ale väčšinou je to dôsledok alkoholu, alebo niečoho iného, čo dokáže utlmiť lásku
k vlastným deťom. Ja ako muž, budúci otec, pomaly nachádzam dôvod, prečo každý
otec tak veľmi chráni svoju dospievajúcu dcéru. Je to totiž jeho dievčatko, ktoré
mal vždy iba pre seba a zrazu sa tu objaví iný chlap, ktorý si ju chce privlastniť.
Každý otec sa však musí zmieriť s tým, že jeho malá princezná je už pomaly dospelá
žena, ktorá má svoj život. Dúfam však, že v každej z vás je okrem lásky k svojmu
milému aj trochu lásky k svojmu otcovi. A mama? Stará sa o deti, kŕmi ich, ochraňuje.
Napokon práve ona ich priviedla na svet. Všimnite si, že takto je to nielen u
ľudských matiek, ale aj v živočíšnej ríši. Veď mama bola vždy tá, ku komu sme
si išli utrieť slzy, ak nás uštipla včela, pre dievčatá je to aj kamarátka, s
ktorou sa možu v dospievajúcom veku porozprávať o problémoch s chlapcami, určite
mnohé z vás, dámy, plakali na ramene svojej mamy, keď vám niekto po prvý raz zlomil
srdce. Je to vlastne nekonečný kolobeh prírody - deti sú vychovávané, hoci nevedia
pochopiť prečo, a práve tieto deti neskôr vychovávajú svoje vlastné deti. Je to
úžasné, ako sa v človeku prebudí rodičovský pud. Ja sám si spomínam, ako som v
svojej puberte maril snahy môjho otca, aby sme boli kamaráti, často ma brával
von, no mňa to akosi nezaujímalo. Vtedy som ešte nevedel čo strácam. Chcel by
som na záver povedať, vážte si svojich rodičov, aj keď majú občas zlú náladu,
keď na vás kričia, nikdy vás neprestanú milovať
tak, ako nikoho iného na svete, vážte si toho.
Lukáš Hlatký, 8.A
NAŠA PORADŇA | ![]() |
V treťom čísle nášho časopisu Vám pomôžeme charakterizovať sa podľa vášho vzhľadu. Dúfame, že vám týmto aspoň trochu poradíme, ako spoznať samých seba. Ak už máte aj partnera, naša poradňa vám prezradí, čo znamená, keď Vás napríklad drží za ruku.
DRŽANIE: |
VÝŠKA DIEVČAT: |
| VÝŠKA
CHLAPCOV: |
ČELO: | ZARADILI
STE SA? |
Naše hlody z dejepisu
Hlavné
znaky staviteľstva - malta a cehly.
Martin Lutherán žiadal....
V 16. storočí
vzniká brokový sloh - hlavný znak - pohyblivé postavy.
J.A.Komenský napísal
knihu Rómeo a Júlia.
Zemeguľu oboplával La Fontaine.
Opočlovek vznikol
zo zvukov.
Na zjazde v Ľubochni sa zišli Slováci a Záhoráci.
Na Západorimsku
ríšu útočili germánske kmene - Vagabundi.
Rimania, keď videli, že ich Kartáginci
obklopujú dostali porážku.
Rimania kartágov porazili a dostali porážku.
Rimania si mysleli, že vojnu proti Kartágu vyhrajú a začala sa 3. svetová vojna.
Sicília sa stáva pre Rím ornou pôdou.
Rím ovláda ostrovy Kožka a Safánia.
Cechy boli dielne na výrobu tovarišov.
Heroldi boli vojaci, ktorí strašili
na hraniciach.
Šľachta sľúbila kráľovi, že v prípade nebezpečenstva sa postavý
na čelo svojich baktérií.
Defilé je rybacina.
Prvú spisovnú slovenčinu
uzákonil Napoleon Bonaparte.
V. I. Lenin po návrate z emigrácie vydal dielo
Aprílové Protézy.
V praveku všetka pôda patrila opicám.
Štúrom uzákonenú
spisovnú slovenčinu mali šíriť noviny Rudé Práva.
Výboje Arabov podnecovalo
náboženstvo island.
Výroky našich učiteľov
Uhádnete, ktorí z našich učiteľov sú autormi nasledovných nimi často používaných výrokov???
-
Ty, nezožieraj ma tu! Vy morény! Fajky zhasli.
-
Ty, takú ti pleštím ...! Zatvorte ten šálokáter vzadu!
- Nó tak totó. Kruci písek!
- Sú to dve tretiny
zlomku. Koľko? Dve tretiny. Píš skorej! Ešte jednu perličku.
-
Tak, decáky, napíšeme si písomečku ... .
- Klud,
klud, klud! Vy ste také nasprostasté.
- To sa
naučí aj cvičená opica! Kruti brko! Čo čumíš jak bacil do lekárne?!
- Viete to po mne prečítať?
-
Ja vás už ale naozaj zapíšem do triednej knihy!
UČITEĽ POD LUPOU | ![]() |
Opäť sme siahli do klobúka a vytiahli mená dvoch pani učiteliek, ktoré sme vyspovedali. Tentoraz padol žreb na p.uč.Denisu Dedíkovú a p.uč.Schreiberovú.
1.
Máte na škole obľúbeného žiaka?
D: Keďže učím každý rok inú triedu,
vždy sa nájde medzi nimi pár obľúbených žiakov, ale určite to nesúvisí len s dobrými
známkami, skôr si všímam slušné správanie žiaka a jeho ochotu pomôcť.
S: Nie
jedného, ale mnohých žiakov. Zrejme každý učiteľ má rád žiaka, ktorý k jeho predmetu
pristupuje zodpovedne a dá sa naňho spoľahnúť. Nemusí byť v predmete fenomenálny,
cením si hlavne snahu a poctivosť v príprave.
2.
Máte svoj talizman?
D: Nemám.
S: Nemám a
ani som nikdy nemala. Mám však svoje dve šťastné čísla: 5 a 13.
3.
Myslíte si, že žiak si má zastávať svoj názor aj keď ten učiteľov je iný ?
D: Každý má právo na svoj názor, aj keď v určitých situáciách existujú hranice.
S: Prečo by nie? Ja môžem byť napr.: za stavby jadrových elektrární a vy si môžete
zas myslieť, že sú nebezpečené a nemali by sa prevádzkovať. Sú veci, o ktorých
sa dá diskutovať a nemusí diskusia skončiť tým, že učiteľ má vždy pravdu. Na druhej
strane však zo svojej pozície nebudem diskutovať so žiakom, či si má spraviť d.ú.
alebo nosiť knihy a pod. Isté pravidlá treba rešpektovať bez diskusie.
4.
V čom podľa vás vyniká naša škola ?
D: Myslím, že je tu veľa šikovných
a nadaných detí, ktoré nás úspešne reprezentujú v súťažiach a tiež sú určite všetci
dobre pripravení pre ďalšie štúdium.
S: Má krásne upravené okolie, veľa priestoru
pre športovanie. Má schopných učiteľov. Napriek tomu, že sme menšou dedinskou
školou, má dosť šikovných žiakov a dosahuje pekné výsledky v rámci okresu, kraja
i SR. Má stránku na internete, hoci škola zatiaľ prístup na internet nemá. Ako
jediná v okrese rozvinula prácu vo Fénixe. Má časopis, nacvičuje divadlo. Je toho
dosť, čím sa dá chváliť.
5. Aký máte názor na rasizmus,
čo by ste proti nemu robyli ?
D: Myslím, že rasizmus je slovo, ktoré
nepatrí do nášho slovníka a tí, ktorí si myslia že áno, tí by sa mali zamyslieť
sami nad sebou a byť ohľaduplnejší.
S: Každý človek, nech má akúkoľvek farbu
pleti, má právo na život. Rasizmus odsudzujem. Ak je človek dobrý, koná si svoje
povinnosti poctivo, nikomu neubližuje, nikoho neohrozuje, žije normálnym usporiadaným
životom, má právo na život, či je čierny alebo biely. Za farbu pleti by nemal
nikto pykať. Iné však je, ak ho spoločnosť posudzuje inak ako ostatných, napr.
veď je Róm, on sa učiť nemusí, on to potrebovať nebude a pod. Všetci máme rovnaké
práva, ale aj rovnaké povinnosti.
Zabav sa
| ![]() | |
Vo vete sú skrátené slová. Vieš ich napísať správne? | Je tu 5 viet. V každej je ukryté jedno slovo. Nájdeš ho? | |
V jeden pekný deň mi O5 na 2RE zaklopal
muž a doniesol mi 3ČKO. |
DEKU TI BERIEM. |
VTIPY |
![]() | |
Záhorák
chytí zlatú rybku a tá mu ako obyčajne splní tri želania. |
Prečo ste si kúpili umelé osvetlenie na vaše slnečné hodiny?"„Aby som aj v noci vedel, koľko je hodín." | |
Učiteľka
sa pýta Ferka na zemepise: | “Kedy
si vlastne zbadal, že si tučný?” “Keď mi lekár pri poslednom vyšetrení povedal: Urobte kvík-kvík.” | |
Viete aký je rozdiel medzi architektom
a doktorom? |
“Ako absolvent školy začnete s platom 5000 Sk. A po
roku budete mať 10000 Sk.” | |
Kamarát
hovorí kamarátovi: |
Stretli sa dve stonožky na dohovorenej
schôdzke: | |
Viete, prečo
ženy nosia pri sebe jednu malú a jednu veľkú kabelku? | Otec hovorí: “Inteligenciu zdedila moja dcéra po mne.” Mama na to: “Určite, ja totiž svoju mám.” | |
Na
konci sezóny robí tréner rekapituláciu. “Síce sme ani raz nevyhrali, ale zato
sa nikto neutopil.” | Prečo odlietajú vtáci v jeseni na juh? Pretože peši je to ďaleko. | |
“To
je omyl.Vytočili ste zlé číslo.” “Prečo ste teda zdvihli telefón, keď tento hovor
nie je pre vás?” | Tvoja mama hovorila, že si bol pekné bábätko. Čo sa ti, prosím ťa, potom stalo? | |
Takú
koninu môže povedať len ozajstný somár! | “Len mi už prosím ťa nehovor, že som hlupák!!! Napokon, bol si to ty, kto pol hodiny hľadal kľučku na otáčavých dverách.” | |
“Už to ďalej nemusíš skúšať.
Tá zápalka nebude horieť.” “To je čudné, veď predtým horela.” |
Reportáž z Majstrovstiev okresu v atletike
Dňa 14.mája 2002 sa niektorí žiaci našej školy zúčastnili na Majstrovstvách okresu v atletike v Novom Meste nad Váhom. Spolu s nimi poputovali na dejisko súťaží naši reportéri Diana a Marek. Zachytili pre vás pocity súťažiacich pred i po súťažiach a spracovali dostupné výsledky jednotlivých disciplín.
Vyspovedali sme najskôr našich učiteľov.
Č:
„Pán učiteľ Schreiber, povedzte nám, aké sú vaše očakávania a čo myslíte, kto
vyhrá?“
P.u.: „Kto vyhrá, to neviem. Očakávania mám
asi také ako každý. Dúfam, že sa umiestnime čo najlepšie a pevne verím, že budeme
mať dosť víťazstiev a veľa bodov, aby to celý kolektív dotiahol do dobrého konca.“
Č:„Čo by sta popriali našim športovcom?“
P.u.:
„Aby sa nebáli a boli tak nahnevaní na súperov, že ich musíme a musíme poraziť.
Čestne a definitívne.“
Č: „Pán učiteľ Kucmen povedzte
nám, aké máte očakávania a pocity?“
P.u.: „Som nervózny asi aj viac
ako všetci pretekári. A čo sa týka očakávaní? Ja radšej veľké očakávania nemám
a potom som zasa viac šťastný, ale myslím si, že šance máme v diaľke či v kriketke.
Ale nebudem viac hovoriť, možno nás niekto príjemne prekvapí.“
Č:
„A čo by ste na záver nášho rozhovoru popriali súťažiacim?“
P.u.:
„Hlavne, aby mali súťažiaci dobrý pocit, príjemnú atmosféru a športové šťastie.“
A čo sa nám podarilo vytiahnuť zo súťažiacich tesne pred začiatkom?
Č:
„Milo (Obuch), aké máš teraz pocity? Ty si totiž veľmi horúci kandidát na všetky
disciplíny.“
M.O.: „Teraz mám zmiešané pocity, ale nepochybujem
o tom, že by som sa neumiestnil na prvom mieste.“ (smiech)
Č:
„Takže si neuveriteľne skromný?“
M.O.: „Dá sa to tak povedať.“
Č: „V akých disciplínach súťažíš?“
M.O.: „Kriketka,
guľa, štafeta.“
Č: „Ty to v štafete rozbiehaš, však?
V štafete sa nám vždy darí, tak čo si myslíš o dnešku?“
M.O.: „Áno,
rozbieham to. V štafete záleží dosť na tom, ako si podáme kolík, a teraz sme dosť
málo trénovali, tak uvidíme.“
A čo nám prezradili baby Sima Cagalová a Maťa Bobocká?
S.C.:
„Moje pocity sú teraz hrozné. A očakávame prvé miesta. (smiech)
M.B.: „Moje
pocity sú také isté a bojím sa, že sa mi niečo nepodarí a neumiestnim sa. Ja súťažím
v kriketke a vo vrhu guľou.“
S.C.: „Moje disciplíny sú skok do výšky, šesťdesiatka
a štafeta.“
Č: „Ktorá z disciplín je vaša najobľúbenejšia?“
M.B.: „Ja
mám rada obidve.“
S.C.: „Výška.“
Typický šouman našej školy Janko Parči nám na otázky odpovedal takto:
Č:
„Jano, ty beháš šesťdesiatku a tristovku, aké máš z toho pocity ?“
J.P.: „Neviem, lebo ja sa toho bojím a je to veľmi nepríjemný pocit a potom
je to už jedno s druhým.“
Č: „Čo myslíš, dopadne
to pre teba dobre?“
J.P.: „No, keď neodpadnem, tak to bude v poriadku.“
Č: „Ty beháš aj štafetu, čo hovoríš na to, že je to kolektívny
beh? A keďže ty beháš v strede, čo myslíš, dokážeš udržať tempo, ktoré budú mať
ostatní chalani?“
J.P.: „Je to paráda, že je to kolektívny šport.
Asi to neudržím, lebo ja sa toho bojím.“
A aké to bolo po skončení súťaže?
Č:
„Milo, si spokojný s tretím miestom vo vrhu guľou?“
M.O.: „Nie som s tým spokojný, lebo minulý rok som bol tiež tretí, tak som
si myslel, že tento rok to bude lepšie.“
Č: „Hodil
si 11,72 m a od víťazstva ťa delilo skoro 2,5 m. Čo ty na to?“
M.O.:
„Je to kúsok, ale čo už sa dá robiť.“
Č: „Dominika
(Augustínová), aké máš pocity po víťazstve v behu na 60 metrov?. Je to tvoj obľúbený
šport?“
D.A.: „Mám senzačný pocit a je to môj obľúbený šport.“
Č: „Dosiahla si v ňom už niekedy prvé miesto?“
D.A.: „Áno, bolo to minulý rok na Starej Turej.“
Č:
„Myslela si si, že vyhráš?“
D.A.: „Nie.“
A tu sú výsledky družstiev a výsledky najlepších z našich:
družstvo dievčat | 3.miesto (z 15 škôl okresu) | |
družstvo chlapcov | 4.miesto (z 15 škôl okresu | |
Dominika Augustínová | 1.miesto - beh na 60 m | 8,5 s |
Ľubomíra Križáková | 3.miesto - skok do výšky | 137 cm |
Miloslav Obuch | 3.miesto - vrh guľou | 11,72 m |
Dominika Augustínová | 4.miesto- skok do diaľky | 405 cm |
štafeta chlapcov | 4.miesto | 32,1 s |
Ľubomíra Križáková | 5.miesto - skok do diaľky | 393 cm |
Simona Cagalová | 5.miesto - skok do výšky | 135 cm |
Marek Šagát | 5.miesto - skok do výšky | 145 cm |
štafeta dievčat | 5.miesto | 35,9 s |
Srandičky, srandičky... | ![]() |
Učiteľ sa pýta Jožka: | Jožko
príde domov a pýta sa otca: J: ,,Oci, čo by si robil, keby sa ti mama topila v mori?“ O: ,,Rýchlo zavolám pomoc.“ J: ,,Čo by si robil, keby ti šla sestra na dovolenku?“ O: ,,Zamávam jej bielou šatkou.“ J: ,,Čo by si robil, keby si videl pavúka?“ O: ,,Zabijem ho papučou.“ J: ,,Čo by si robil, keby si stretol suseda?“ O: ,,Slušne sa mu pozdravím.“ |
Na
druhý deň sa Jožka znovu pýta pán učiteľ: |
ŽIACKA ANKETA |
![]() |
Školský rok sa chýli ku koncu
a je načase, aby sme si dali menšiu rekapituláciu. Znovu sme piatim z vás položili
sériu otázok.
1. Aký najtrápnejší zážitok sa ti stal v škole?
2. Aký
najkrajší zážitok si tu prežil?
3. Opravuješ písomnú prácu. Jeden bod chýba
do lepšej známky, riskneš to a chybu opravíš, ale nachytajú ťa. Ako zareaguješ
a vysvetlíš to?
4. Čo by si poradil členom mediálneho kúžku pre budúci rok
pre vylepšenie časopisu?
5. Ako sa chystáš prázdninovať?
B.K.
6.A
1. Keď som nebola pripravená na hodinu.
2. Páčilo sa mi, keď sme boli zo školy v „Kakae.“
3. Zle som zrátala body.
4. Privítala by som nejaké oživenie okienka „Zábava.“
5. Chystám sa do tábora.
J.B. 6.B
1. Nepríjemným zážitkom pe mňa bolo, keď mi spolužiak potiahol stoličku a ja som
spadol na zem.
2. Raz sme mali písať písomku z dejepisu, no mnohí chýbali,
tak sme ju nepísali.
3. Povedal by som, že som to nemohol pečítať, tak som
tam dal bod.
4. Na to, že sa vydáva prvý rok, je veľmi dobrý.
5. Ideme
na dovolenku, no hlavne sa nebudem učiť.
M.M.
7.B
1. Trápne bolo, keď som na hodine povedala
hlúposť a všetci sa smiali, no zažila som aj tápnejšie chvíle, ale veľmi sa za
ne hanbím.
2. Najradšej spomínam na školské výlety, ktoré naša trieda podnikla.
Páčila sa mi návšteva Cagalovej studienky a všetky výlety do prírody.
3. Po
prvé nepatrím k tým, čo by si museli opravovať písomky, radšej sa na ne poriadne
pripravím. Ale keby sa mi niečo také stalo, vymyslela by som si, že som opravovala
zle očíslované otázky.
4. Páčilo by sa mi, keby bol časopis farebný aj keď
to asi nie je možné. Nepáčia sa mi tam fotky, lebo sú nezreteľné. Uvítala by som
viac tajničiek a súťaží, no menej dlhých slohov.
5. Určite pôjdem navštíviť
starých rodičov a ak pôjdeme na dovolenku, tak navštívim aj nejaké zaujímavé slovenské
mestá. Dúfam, že bude pekné počasie.
E.A.
9.A
1. Najtrápnejšie bolo keď, som sa v triede
šmykla a spadla na zadok.
2. Teší ma, že odchádzam zo základnej školy.
3. Body si zásadne nedopisujem. úsmev)
4. Rada by som si prečítala zaujímavejšie
príspevky.
5. Asi pôjdem do tábora a budem si lebediť vonku na slnku.
S.C.
9.B
1. Nespomínam si. Na nepríjemné zážitky sa
snažím zabudnúť.
2. Mám radosť, že ma prijali na gymnázium a konečne odídem
zo základnej školy.
3. Povedala by som, že nestíham opravovať a bod som zapísala
omylom.
4. Páči sa mi poradňa a doplnila by som do neho tajničky a osemsmerovky.
5. Budem si užívať prázdniny.
Meno niečo hovorí | ![]() |
“Nomen
est omen” vedeli už starí Rimania. |
Čo o tebe prezrádza
tvoje meno, to ti prezradí náš nasledujúci test.
Najprv si musíš vypočítať
tvoje menové číslo. A to takto:
Napíš si svoje rodné meno a priezvisko tlačenými
písmenami na kúsok papiera. Keď máš viac rodných mien, použi to, ktorým ťa najčastejšie
volajú. Ak ťa volajú skráteným menom, napíš skratku.
Napríklad, keď sa voláš
Mikuláš a všetci ťa volajú Miky, napíš Miky.
A |
1 | I |
1 | S |
2 |
B | 2 |
J | 2 |
T | 3 |
C |
3 | K |
3 | U |
4 |
D | 4 |
L | 4 |
V | 5 |
E |
5 | M |
5 | X |
6 |
F | 6 |
N | 6 |
Y | 7 |
G |
7 | O |
7 | Z |
8 |
H | 8 |
P | 8 | ||
CH |
9 | R |
1 |
Pod každé písmeno napíš príslušné číslo podľa našej tabuľky:
Keď sa voláš
Ivan Černák, tvoj výpočet bude vyzerať takto:
I V A N Č E R N Á K
1 5
1 6 3 5 1 6 1 3
1+5+1+6+3+5+1+6+1+3 = 32
3+2 = 5
Ak sa voláš Ivan
Černák, tvoje menové číslo je 5. Prezradí ti aký si typ.
Všetko
o typoch 1 až 9 nájdeš v nasledujúcich riadkoch.
1. Jednotkový typ má veľa záujmov a je cieľavedomý. Rád spoznáva ľudí a je spoločenský.
2. Dvojkový typ má väčšinou dobrú náladu. Neúspechy neberie tragicky. Je prispôsobivý.
3. Trojkový typ vie, čo chce. Je odvážny a vie sa presadiť. Jeho šikovnosť so
zaobchádzaním s peniazmi niekedy hraničí s lakomosťou.
4. Štvorkový typ je
rád stredobodom pozornosti, v jeho prítomnosti sa stále musí čosi diať. Tieto
typy majú často sklon k egoizmu a netrpezlivosti.
5. Päťkový typ je veľmi
dôvtipný a srší nápadmi. Je veľmi pracovitý a je individualista.
6. Šesťkový
typ je cieľavedomý, tvrdohlavý a nedá sa neúspechom len tak ľahko vyviesť z miery.
7. Sedmičkový typ je pokojný, s každým sa zhodne a je vždy vyrovnaný. Často
sníva a je pritom rád sám.
8. Osmičkový typ stále strieda náladu. Ľahko sa
nadchne, ale tak isto je ľahko sklamaný.
9. Deviatkový typ vyžaruje veľa pokoja
a je všade obľúbený. Doma sa cíti najlepšie.