Pod lavicou 3, šk.rok 2001/2002, máj

Dobre poznáš svoju najlepšiu priateľku?

 

Poznáš plány do budúcnosti alebo tajné myšlienky svojej najlepšej priateľky? Urob si tento test v jej prítomnosti. Spoločne si prečítajte každú otázku a na osobitný hárok papiera napíšte číslo otázky a písmeno odpovede, ktorá tvoju priateľku najlepšie charakterizuje. Priateľka by si mala vybrať odpoveď, ktorá ju najlepšie vystihuje podľa nej samej. Keďzodpoviete všetkých 15 otázok, zrátaj zhodné odpovede. Potom si urobte test ešte raz a zistite, koľko zas vie priateľka o tebe!

Keby mala tvoja priateľka jedným slovom charakterizovať svojho budúceho chlapca, bol by

a) intelektuál
b) krásavec

c) citlivý človek
d) športový typ

Ak by si ju nejaký chlapec chcel získať, mal by jej darovať

a) zarámovanú fotografiu ich dvoch
b) bonbonieru v tvare srdca

c) lístky do kina
d) kyticu poľných kvetov

Pripúšťa že niekedy na teba žiarli, lebo

a) so všetkými dobre vychádzaš
b) medzi chalanmi si taká obľúbená

c) si športovo nadaná
d) nikdy sa nevydá

Keby vyhrala v lotérii, pravdepodobne

a) by si kúpila kompletnú novú garderóbu
b) podnikla by cestu okolo sveta

c) väčšinu peňazí by venovala na podporu nejakého ušľachtilého cieľa
d) väčšinu peňazí by si odložila na štúdium a zaistenie budúcnosti

Keby stretla toho pravého a chcela by si založiť rodinu, uvažovala by o vydaji

a) keď bude mať 21 rokov alebo aj menej
b) medzi 22 až 26 rokom

c) keď bude mať 27 rokov alebo viac
d) nikdy sa nevydá

Najlepší spôsob, ako ju vytrhnúť z pazúrov zlej nálady, je

a) zavolať ju na prechádzku a porozprávať sa
b) vybrať sa s ňou do kina

c) poriadne nahlas pustiť jej obľúbené CD a bláznivo si spolu zatancovať
d) ísť do mesta a bezhlavo míňať peniaze na všetko možné od mliečnych koktailov po šminky

Pokiaľ ide o potrat

a) je zásadne za
b) je zásadne proti

c) váha - chápe, že zástancovia i odporcovia potratov majú v niečom pravdu
d) veľa o tomto probléme nevie

Jej druhý najobľúbenejší predmet v škole je

a) matematika
b) cudzí jazyk

c) zemepis
d) slovenký jazyk

Ktorá z nasledujúcich situácií by ju najväčšmi rozčúlila?

a) keby z písomky dostala 4
b) keby ju niekto za jej chrbtom ohováral

c) keby videla ,ako jej priateľka krane v obchode
d) keby stratila svoju obľúbenú vec

Keby jej niekto ponúkol cigaretu z marihuany, pravdepodobne

a) by sa spýtala :,,Čo je to ?“
b) povedala by :,,Príma!“

c) povedala by:,,Nie ďakujem.“
d) od tej chvíle by sa dotyčnému vyhýbala

Po skončení strednej školy by predovšetkým chcela

a) nájsť si miesto
b) nejaký čas pracovať alebo cestovať,
a potom ísť na vysokú

c) ihneď začať s dvoj alebo viacročným štúdiom na vysokej
d) štyri roky študovať na vysokej a potom si urobiť postraguál

Keby mohla švihnutím čarovného prútika zmeniť niktorú časť tela, zmenila by

a) nohy
b) prsia

c) vlasy
d) nos

Najväčší pôžitok by mala z popoludnia stráveného

a) slnením na pláži
b) na vysokohorskej túre

c) nakupovaním v meste
d) hraním alebo sledovaním loptovej hry

Na tanečný večierok by pravdepodobne prišla

a) v kaki nohaviciach, športovej košeli s krátkymi rukávmi a v teniskách
b) v šatách, topánkach na vysokých podpätkoch a na tvári by mala kopu šminiek

c) v džínsoch a tričku s nejakým nápadným doplnkom
d) celá v čiernom

Podarilo sa ti odhadnúť, ako bude tvoja priateľka odpovedala?

11 až 15 zhodných odpovedí
Poznáte jedna druhú veľmi dobre a spája vás pravé priateľstvo. No pamätaj si, že priateľstvo je ako starý dom. Je v ňom útulne a viažu nás k nemu milé spomienky, no strecha môže občas dostať trhlinu. Opatrujte vaše vzácne puto a nedovoľte, aby ho niečo oslabilo.
6 až 10 zhodných odpovedí
Viete toho o sebe pomerne veľa a rady trávite čas spoločne. Možno priateľka často mení názory alebo si necháva isté veci pre seba, preto nevieš odhadnúť každú jej črtu. Je však jasné, že vaše priateľstvo je pre vás obe dôležité.
0 až 5 zhodných odpovedí
Je tvoja priateľka natoľko záhadná, tajnostkárska, či plachá? Nevyzradila si tajomstvo, ktoré ti zverila? Nerozprávaš len ty, keď ste spolu? Začni sa jej zverovať so svojimi úvahami a nauč sa počúvať ju. Nakoniec tým obe získate.



Školský (ne)poriadok

Predstavte si, že sa našli takí žiaci, ktorí síce nemajú výhrady proti vnútornému poriadku školy, ale predsa by ju radi trošku pozmenili. Čo vy na to? Nuž, berme to s úsmevom.

1.

V sychravých dňoch chodí žiak do školy preto, aby si odpočinul a zoznámil sa s novými vtipmi.

2.

Do školy chodí, kedy chce, najlepšie mimo vyučovania.

3.

Keď vstúpi do triedy učiteľ, pozdraví ľahkým kývnutím hlavy a nohy dá dole zo stola.

4.

Z triedy odchádza, kedy sa mu zachce.

5.

Ak práve nehrá karty, pri vyučovaní leží na lavici.

6.

Keď nie je spokojný s výsledkom a známkou, dá to najavo hlasným výkrikom, nepíska však prstami, aby nezobudil spiacich spolužiakov.

7.

Keď je žiak podráždený, predsedkyňa triedy včas upozorní učiteľa, aby žiaka ďalej nedráždil.

8.

Keď niečo rozbije, samozrejme, že sa neprizná.

9.

Za poriadok v triede zodpovedá služba, ktorá po zvonení vybehne prvá z triedy.

10.

Žiak prichádza do školy s úsmevom a hračkami v taške.

11.

Pri písomkách opisuje z ťaháka, alebo od spolužiaka.

12.

Na konci roku učiteľ poďakuje žiakom za výdrž. Potom si žiaci rozoberú školu.



Rodičia

Rodičia, to sú tí, ktorí nás priviedli na tento svet. Dve bytosti, ktoré nás splodili s láskou alebo bez nej. Hneď po narodení sa začnú o nás starať z dôvodu, ktorý som nikdy nechápal. Keď mi otec dal niekedy "poza uši" a neskôr, keď som ho o niečo požiadal, tak mi to s láskou dal, bola to veľká záhada. Až teraz, keď pomaly dospievam, začínam si uvedomovať prečo to všetko robil.

Zrazu viem, že keby tu vedľa mňa stálo dieťa, moje dieťa, dokázal by som preňho urobiť všetko. Ale k rodičovstvu patrí aj výchova, ktorú každé dieťa zatracuje, ktorú každý dospelák vyzdvihuje. Zaujímavé je, že rodičia sa snažia viesť dieťa na tu správnu cestu, pričom kladú dôraz najmä na nedostatky, ktorými trpia sami. Určite to každý z vás zažil - keď bol malý, prišiel neskoro domov a rodičia kričali, kde bol tak dlho, niektorí to vyriešili pokojne, iní bitkou. Takáto situácia sa opakovala donekonečna, pri každej možnej príležitosti. Je to už tak dané, že ako dieťa to nikto nechápe, až keď vyrastieme pochopíme, že to všetko je len forma strachu rodičov o nás, že sa nám niečo stane. Ochrániť nás pred životom sa im nikdy nepodarí, ale aj tak to každý robí - snaží sa nás chrániť, hoci aj bitkou, veď je to len láska prejavená zlým spôsobom. Áno, sú tu aj taký, čo bijú svoje deti deň čo deň, ale väčšinou je to dôsledok alkoholu, alebo niečoho iného, čo dokáže utlmiť lásku k vlastným deťom. Ja ako muž, budúci otec, pomaly nachádzam dôvod, prečo každý otec tak veľmi chráni svoju dospievajúcu dcéru. Je to totiž jeho dievčatko, ktoré mal vždy iba pre seba a zrazu sa tu objaví iný chlap, ktorý si ju chce privlastniť. Každý otec sa však musí zmieriť s tým, že jeho malá princezná je už pomaly dospelá žena, ktorá má svoj život. Dúfam však, že v každej z vás je okrem lásky k svojmu milému aj trochu lásky k svojmu otcovi. A mama? Stará sa o deti, kŕmi ich, ochraňuje. Napokon práve ona ich priviedla na svet. Všimnite si, že takto je to nielen u ľudských matiek, ale aj v živočíšnej ríši. Veď mama bola vždy tá, ku komu sme si išli utrieť slzy, ak nás uštipla včela, pre dievčatá je to aj kamarátka, s ktorou sa možu v dospievajúcom veku porozprávať o problémoch s chlapcami, určite mnohé z vás, dámy, plakali na ramene svojej mamy, keď vám niekto po prvý raz zlomil srdce. Je to vlastne nekonečný kolobeh prírody - deti sú vychovávané, hoci nevedia pochopiť prečo, a práve tieto deti neskôr vychovávajú svoje vlastné deti. Je to úžasné, ako sa v človeku prebudí rodičovský pud. Ja sám si spomínam, ako som v svojej puberte maril snahy môjho otca, aby sme boli kamaráti, často ma brával von, no mňa to akosi nezaujímalo. Vtedy som ešte nevedel čo strácam. Chcel by som na záver povedať, vážte si svojich rodičov, aj keď majú občas zlú náladu, keď na vás kričia, nikdy vás neprestanú milovať tak, ako nikoho iného na svete, vážte si toho.

Lukáš Hlatký, 8.A



NAŠA PORADŇA

V treťom čísle nášho časopisu Vám pomôžeme charakterizovať sa podľa vášho vzhľadu. Dúfame, že vám týmto aspoň trochu poradíme, ako spoznať samých seba. Ak už máte aj partnera, naša poradňa vám prezradí, čo znamená, keď Vás napríklad drží za ruku.

DRŽANIE:
okolo pása - chce byť s Tebou
za ruku - chcel by Ťa pobozkať
za rameno - je rád že si tu
medzi prstami - zostaň ešte chvíľu
stisk ruky - má Ťa rád
oprenie hlavy - nemôže bez Teba žiť
okolo krku - vyznanie lásky

VÝŠKA DIEVČAT:
140-150 - v láske nedočkavá
151-160 - chce Ťa len pre seba
161-170 - verná,skúsená
171-180 - má rada chlapcov
181- ... - nevie si nájsť chlapca


OBOČIE:

nevýrazné - slabosť, ľahkomyseľnosť
výrazné - odvaha a sila vôle

VÝŠKA CHLAPCOV:
140-150 - zúrivý,nedočkavý
151-160 - neskúsený
161-170 - v láske dobrý
171-180 - často mení dievčatá
181- ... - neverný a zlý

ČELO:
vysoké - rozumové schopnosti
nízke - primitívnosť
široké - namyslenosť
úzke - odvaha

ZARADILI STE SA?


Naše hlody z dejepisu

Hlavné znaky staviteľstva - malta a cehly.
Martin Lutherán žiadal....
V 16. storočí vzniká brokový sloh - hlavný znak - pohyblivé postavy.
J.A.Komenský napísal knihu Rómeo a Júlia.
Zemeguľu oboplával La Fontaine.
Opočlovek vznikol zo zvukov.
Na zjazde v Ľubochni sa zišli Slováci a Záhoráci.
Na Západorimsku ríšu útočili germánske kmene - Vagabundi.
Rimania, keď videli, že ich Kartáginci obklopujú dostali porážku.
Rimania kartágov porazili a dostali porážku.
Rimania si mysleli, že vojnu proti Kartágu vyhrajú a začala sa 3. svetová vojna.
Sicília sa stáva pre Rím ornou pôdou.
Rím ovláda ostrovy Kožka a Safánia.
Cechy boli dielne na výrobu tovarišov.
Heroldi boli vojaci, ktorí strašili na hraniciach.
Šľachta sľúbila kráľovi, že v prípade nebezpečenstva sa postavý na čelo svojich baktérií.
Defilé je rybacina.
Prvú spisovnú slovenčinu uzákonil Napoleon Bonaparte.
V. I. Lenin po návrate z emigrácie vydal dielo Aprílové Protézy.
V praveku všetka pôda patrila opicám.
Štúrom uzákonenú spisovnú slovenčinu mali šíriť noviny Rudé Práva.
Výboje Arabov podnecovalo náboženstvo island.


Výroky našich učiteľov

Uhádnete, ktorí z našich učiteľov sú autormi nasledovných nimi často používaných výrokov???

- Ty, nezožieraj ma tu! Vy morény! Fajky zhasli.
- Ty, takú ti pleštím ...! Zatvorte ten šálokáter vzadu!
- Nó tak totó. Kruci písek!

- Sú to dve tretiny zlomku. Koľko? Dve tretiny. Píš skorej! Ešte jednu perličku.
- Tak, decáky, napíšeme si písomečku ... .
- Klud, klud, klud! Vy ste také nasprostasté.
- To sa naučí aj cvičená opica! Kruti brko! Čo čumíš jak bacil do lekárne?!
- Viete to po mne prečítať?
- Ja vás už ale naozaj zapíšem do triednej knihy!


UČITEĽ POD LUPOU

Opäť sme siahli do klobúka a vytiahli mená dvoch pani učiteliek, ktoré sme vyspovedali. Tentoraz padol žreb na p.uč.Denisu Dedíkovú a p.uč.Schreiberovú.

1. Máte na škole obľúbeného žiaka?
D: Keďže učím každý rok inú triedu, vždy sa nájde medzi nimi pár obľúbených žiakov, ale určite to nesúvisí len s dobrými známkami, skôr si všímam slušné správanie žiaka a jeho ochotu pomôcť.
S: Nie jedného, ale mnohých žiakov. Zrejme každý učiteľ má rád žiaka, ktorý k jeho predmetu pristupuje zodpovedne a dá sa naňho spoľahnúť. Nemusí byť v predmete fenomenálny, cením si hlavne snahu a poctivosť v príprave.
2. Máte svoj talizman?
D: Nemám.
S: Nemám a ani som nikdy nemala. Mám však svoje dve šťastné čísla: 5 a 13.
3. Myslíte si, že žiak si má zastávať svoj názor aj keď ten učiteľov je iný ?
D: Každý má právo na svoj názor, aj keď v určitých situáciách existujú hranice.
S: Prečo by nie? Ja môžem byť napr.: za stavby jadrových elektrární a vy si môžete zas myslieť, že sú nebezpečené a nemali by sa prevádzkovať. Sú veci, o ktorých sa dá diskutovať a nemusí diskusia skončiť tým, že učiteľ má vždy pravdu. Na druhej strane však zo svojej pozície nebudem diskutovať so žiakom, či si má spraviť d.ú. alebo nosiť knihy a pod. Isté pravidlá treba rešpektovať bez diskusie.
4. V čom podľa vás vyniká naša škola ?
D: Myslím, že je tu veľa šikovných a nadaných detí, ktoré nás úspešne reprezentujú v súťažiach a tiež sú určite všetci dobre pripravení pre ďalšie štúdium.
S: Má krásne upravené okolie, veľa priestoru pre športovanie. Má schopných učiteľov. Napriek tomu, že sme menšou dedinskou školou, má dosť šikovných žiakov a dosahuje pekné výsledky v rámci okresu, kraja i SR. Má stránku na internete, hoci škola zatiaľ prístup na internet nemá. Ako jediná v okrese rozvinula prácu vo Fénixe. Má časopis, nacvičuje divadlo. Je toho dosť, čím sa dá chváliť.
5. Aký máte názor na rasizmus, čo by ste proti nemu robyli ?
D: Myslím, že rasizmus je slovo, ktoré nepatrí do nášho slovníka a tí, ktorí si myslia že áno, tí by sa mali zamyslieť sami nad sebou a byť ohľaduplnejší.
S: Každý človek, nech má akúkoľvek farbu pleti, má právo na život. Rasizmus odsudzujem. Ak je človek dobrý, koná si svoje povinnosti poctivo, nikomu neubližuje, nikoho neohrozuje, žije normálnym usporiadaným životom, má právo na život, či je čierny alebo biely. Za farbu pleti by nemal nikto pykať. Iné však je, ak ho spoločnosť posudzuje inak ako ostatných, napr. veď je Róm, on sa učiť nemusí, on to potrebovať nebude a pod. Všetci máme rovnaké práva, ale aj rovnaké povinnosti.


Zabav sa

 

 

Vo vete sú skrátené slová. Vieš ich napísať správne?

 

Je tu 5 viet. V každej je ukryté jedno slovo. Nájdeš ho?

V jeden pekný deň mi O5 na 2RE zaklopal muž a doniesol mi 3ČKO.
Povedala som, nech mi H8 dá. Nemohla som ZA5 posledný gombík.
Kým som ho zapla, vonku na štadióne zhorel 100H a 3BÚNA.
Nakoniec to hasiči zahasili.

 

DEKU TI BERIEM.
JA SOM OSTAL V TRIEDE SÁM.
PO SOLENÍ TO OKOREŇ!
DO PRESTÁVKY DALI DVE REKLAMY.
THOMAS LOVIL V RIEKE RYBY.


VTIPY

 

Záhorák chytí zlatú rybku a tá mu ako obyčajne splní tri želania.
Záhorák hovorí: „Ja mám enem jedno, abys nemala kosci."

Prečo ste si kúpili umelé osvetlenie na vaše slnečné hodiny?"„Aby som aj v noci vedel, koľko je hodín."

Učiteľka sa pýta Ferka na zemepise:
„Ferko, kde sa nachádzajú Alpy?“
Ferko: „Nuž, pani učiteľka ja neviem, kam ste si ich položili!“

 “Kedy si vlastne zbadal, že si tučný?”
“Keď mi lekár pri poslednom vyšetrení povedal: Urobte kvík-kvík.”

Viete aký je rozdiel medzi architektom a doktorom?
No doktor svoje zmetky schováva pod zem.

 

“Ako absolvent školy začnete s platom 5000 Sk. A po roku budete mať 10000 Sk.”
“V poriadku, tak ja prídem o rok.”

Kamarát hovorí kamarátovi:
„Predstav si, poslal som svoju ženu do obchodu pre zemiaky a ona mi prinesie nové auto.
A čo si potom spravil?
No potom som spravil ryžu.

 

Stretli sa dve stonožky na dohovorenej schôdzke:
“Tvoja manželka chcela tiež prísť. Kde teda je?” “Ale, doma, čistí si topánky.”

Viete, prečo ženy nosia pri sebe jednu malú a jednu veľkú kabelku?
V tej malej majú potvrdenie, že nie sú sliepky a v tej veľkej nosia zrno.

  Otec hovorí: “Inteligenciu zdedila moja dcéra po mne.” Mama na to: “Určite, ja totiž svoju mám.”
Na konci sezóny robí tréner rekapituláciu. “Síce sme ani raz nevyhrali, ale zato sa nikto neutopil.”
 Prečo odlietajú vtáci v jeseni na juh? Pretože peši je to ďaleko.
“To je omyl.Vytočili ste zlé číslo.” “Prečo ste teda zdvihli telefón, keď tento hovor nie je pre vás?”
 Tvoja mama hovorila, že si bol pekné bábätko. Čo sa ti, prosím ťa, potom stalo?
Takú koninu môže povedať len ozajstný somár!
 “Len mi už prosím ťa nehovor, že som hlupák!!! Napokon, bol si to ty, kto pol hodiny hľadal kľučku na otáčavých dverách.”
“Už to ďalej nemusíš skúšať. Tá zápalka nebude horieť.”
“To je čudné, veď predtým horela.”
 

Reportáž z Majstrovstiev okresu v atletike

Dňa 14.mája 2002 sa niektorí žiaci našej školy zúčastnili na Majstrovstvách okresu v atletike v Novom Meste nad Váhom. Spolu s nimi poputovali na dejisko súťaží naši reportéri Diana a Marek. Zachytili pre vás pocity súťažiacich pred i po súťažiach a spracovali dostupné výsledky jednotlivých disciplín.

Vyspovedali sme najskôr našich učiteľov.

Č: „Pán učiteľ Schreiber, povedzte nám, aké sú vaše očakávania a čo myslíte, kto vyhrá?“
P.u.: „Kto vyhrá, to neviem. Očakávania mám asi také ako každý. Dúfam, že sa umiestnime čo najlepšie a pevne verím, že budeme mať dosť víťazstiev a veľa bodov, aby to celý kolektív dotiahol do dobrého konca.“
Č:„Čo by sta popriali našim športovcom?“
P.u.: „Aby sa nebáli a boli tak nahnevaní na súperov, že ich musíme a musíme poraziť. Čestne a definitívne.“
Č: „Pán učiteľ Kucmen povedzte nám, aké máte očakávania a pocity?“
P.u.: „Som nervózny asi aj viac ako všetci pretekári. A čo sa týka očakávaní? Ja radšej veľké očakávania nemám a potom som zasa viac šťastný, ale myslím si, že šance máme v diaľke či v kriketke. Ale nebudem viac hovoriť, možno nás niekto príjemne prekvapí.“
Č: „A čo by ste na záver nášho rozhovoru popriali súťažiacim?“
P.u.: „Hlavne, aby mali súťažiaci dobrý pocit, príjemnú atmosféru a športové šťastie.“


A čo sa nám podarilo vytiahnuť zo súťažiacich tesne pred začiatkom?

Č: „Milo (Obuch), aké máš teraz pocity? Ty si totiž veľmi horúci kandidát na všetky disciplíny.
M.O.: „Teraz mám zmiešané pocity, ale nepochybujem o tom, že by som sa neumiestnil na prvom mieste.“ (smiech)
Č: „Takže si neuveriteľne skromný?“
M.O.: „Dá sa to tak povedať.“

Č: „V akých disciplínach súťažíš?“
M.O.: „Kriketka, guľa, štafeta.“
Č: „Ty to v štafete rozbiehaš, však? V štafete sa nám vždy darí, tak čo si myslíš o dnešku?“
M.O.: „Áno, rozbieham to. V štafete záleží dosť na tom, ako si podáme kolík, a teraz sme dosť málo trénovali, tak uvidíme.“

A čo nám prezradili baby Sima Cagalová a Maťa Bobocká?

S.C.: „Moje pocity sú teraz hrozné. A očakávame prvé miesta. (smiech)
M.B.: „Moje pocity sú také isté a bojím sa, že sa mi niečo nepodarí a neumiestnim sa. Ja
súťažím v kriketke a vo vrhu guľou.“
S.C.: „Moje disciplíny sú skok do výšky, šesťdesiatka a štafeta.“
Č: „Ktorá z disciplín je vaša najobľúbenejšia?“
M.B.: „Ja mám rada obidve.“
S.C.: „Výška.“

Typický šouman našej školy Janko Parči nám na otázky odpovedal takto:

Č: „Jano, ty beháš šesťdesiatku a tristovku, aké máš z toho pocity ?“
J.P.: „Neviem, lebo ja sa toho bojím a je to veľmi nepríjemný pocit a potom je to už jedno s druhým.“
Č: „Čo myslíš, dopadne to pre teba dobre?“
J.P.: „No, keď neodpadnem, tak to bude v poriadku.“
Č: „Ty beháš aj štafetu, čo hovoríš na to, že je to kolektívny beh? A keďže ty beháš v strede, čo myslíš, dokážeš udržať tempo, ktoré budú mať ostatní chalani?“
J.P.: „Je to paráda, že je to kolektívny šport. Asi to neudržím, lebo ja sa toho bojím.“

A aké to bolo po skončení súťaže?

Č: „Milo, si spokojný s tretím miestom vo vrhu guľou?“
M.O.: „Nie som s tým spokojný, lebo minulý rok som bol tiež tretí, tak som si myslel, že tento rok to bude lepšie.“
Č: „Hodil si 11,72 m a od víťazstva ťa delilo skoro 2,5 m. Čo ty na to?“
M.O.: „Je to kúsok, ale čo už sa dá robiť.“
Č: „Dominika (Augustínová), aké máš pocity po víťazstve v behu na 60 metrov?. Je to tvoj obľúbený šport?“
D.A.: „Mám senzačný pocit a je to môj obľúbený šport.“
Č: „Dosiahla si v ňom už niekedy prvé miesto?“
D.A.: „Áno, bolo to minulý rok na Starej Turej.“
Č: „Myslela si si, že vyhráš?“
D.A.: „Nie.“

A tu sú výsledky družstiev a výsledky najlepších z našich:

družstvo dievčat3.miesto (z 15 škôl okresu) 
družstvo chlapcov4.miesto (z 15 škôl okresu 
Dominika Augustínová1.miesto - beh na 60 m8,5 s
Ľubomíra Križáková3.miesto - skok do výšky137 cm
Miloslav Obuch3.miesto - vrh guľou11,72 m
Dominika Augustínová4.miesto- skok do diaľky405 cm
štafeta chlapcov4.miesto32,1 s
Ľubomíra Križáková 5.miesto - skok do diaľky393 cm
Simona Cagalová5.miesto - skok do výšky135 cm
Marek Šagát5.miesto - skok do výšky145 cm
štafeta dievčat5.miesto35,9 s





Srandičky, srandičky...

Učiteľ sa pýta Jožka:
,,Jožko, čo by si robil, keby sa ti mama topila v mori?“
J: ,,Neviem.“
U: ,,Čo by si robil, keby ti šla sestra na dovolenku?“
J: ,,Neviem.“
U:,,Čo by si robil, keby si videl pavúka?“
J: ,,Neviem.“
U: „Čo by si robil, keby si stretol suseda?“
J: ,,Neviem.“

Jožko príde domov a pýta sa otca:
J: ,,Oci, čo by si robil, keby sa ti mama topila v mori?“
O: ,,Rýchlo zavolám pomoc.“
J: ,,Čo by si robil, keby ti šla sestra na dovolenku?“
O: ,,Zamávam jej bielou šatkou.“
J: ,,Čo by si robil, keby si videl pavúka?“
O: ,,Zabijem ho papučou.“
J: ,,Čo by si robil, keby si stretol suseda?“
O: ,,Slušne sa mu pozdravím.“

Na druhý deň sa Jožka znovu pýta pán učiteľ:
U: ,,Jožko, čo by si robil, keby sa ti mama topí v mori?“
J: ,,Zamávam jej bielou šatkou.“
U: ,,Čo by si robil, keby ti šla sestra na dovolenku?“
J: ,,Rýchlo zavolám pomoc.“
U: „Čo by si robil, keby si videl pavúka?“
J: „Slušne sa mu pozdravím.“
U: „Čo by si robil, keby si stretol suseda?“
J: „Zabijem ho papučou.“



 


ŽIACKA ANKETA

Školský rok sa chýli ku koncu a je načase, aby sme si dali menšiu rekapituláciu. Znovu sme piatim z vás položili sériu otázok.
1. Aký najtrápnejší zážitok sa ti stal v škole?
2. Aký najkrajší zážitok si tu prežil?
3. Opravuješ písomnú prácu. Jeden bod chýba do lepšej známky, riskneš to a chybu opravíš, ale nachytajú ťa. Ako zareaguješ a vysvetlíš to?
4. Čo by si poradil členom mediálneho kúžku pre budúci rok pre vylepšenie časopisu?
5. Ako sa chystáš prázdninovať?

B.K. 6.A
1. Keď som nebola pripravená na hodinu.
2. Páčilo sa mi, keď sme boli zo školy v „Kakae.“
3. Zle som zrátala body.
4. Privítala by som nejaké oživenie okienka „Zábava.“
5. Chystám sa do tábora.

J.B. 6.B
1. Nepríjemným zážitkom pe mňa bolo, keď mi spolužiak potiahol stoličku a ja som spadol na zem.
2. Raz sme mali písať písomku z dejepisu, no mnohí chýbali, tak sme ju nepísali.
3. Povedal by som, že som to nemohol pečítať, tak som tam dal bod.
4. Na to, že sa vydáva prvý rok, je veľmi dobrý.
5. Ideme na dovolenku, no hlavne sa nebudem učiť.

M.M. 7.B
1. Trápne bolo, keď som na hodine povedala hlúposť a všetci sa smiali, no zažila som aj tápnejšie chvíle, ale veľmi sa za ne hanbím.
2. Najradšej spomínam na školské výlety, ktoré naša trieda podnikla. Páčila sa mi návšteva Cagalovej studienky a všetky výlety do prírody.
3. Po prvé nepatrím k tým, čo by si museli opravovať písomky, radšej sa na ne poriadne pripravím. Ale keby sa mi niečo také stalo, vymyslela by som si, že som opravovala zle očíslované otázky.
4. Páčilo by sa mi, keby bol časopis farebný aj keď to asi nie je možné. Nepáčia sa mi tam fotky, lebo sú nezreteľné. Uvítala by som viac tajničiek a súťaží, no menej dlhých slohov.
5. Určite pôjdem navštíviť starých rodičov a ak pôjdeme na dovolenku, tak navštívim aj nejaké zaujímavé slovenské mestá. Dúfam, že bude pekné počasie.

E.A. 9.A
1. Najtrápnejšie bolo keď, som sa v triede šmykla a spadla na zadok.
2. Teší ma, že odchádzam zo základnej školy.
3. Body si zásadne nedopisujem. úsmev)
4. Rada by som si prečítala zaujímavejšie príspevky.
5. Asi pôjdem do tábora a budem si lebediť vonku na slnku.

S.C. 9.B
1. Nespomínam si. Na nepríjemné zážitky sa snažím zabudnúť.
2. Mám radosť, že ma prijali na gymnázium a konečne odídem zo základnej školy.
3. Povedala by som, že nestíham opravovať a bod som zapísala omylom.
4. Páči sa mi poradňa a doplnila by som do neho tajničky a osemsmerovky.
5. Budem si užívať prázdniny.


Meno niečo hovorí

“Nomen est omen” vedeli už starí Rimania.
“Meno vypovedá voľačo o tom, komu patrí.”

Čo o tebe prezrádza tvoje meno, to ti prezradí náš nasledujúci test.
Najprv si musíš vypočítať tvoje menové číslo. A to takto:
Napíš si svoje rodné meno a priezvisko tlačenými písmenami na kúsok papiera. Keď máš viac rodných mien, použi to, ktorým ťa najčastejšie volajú. Ak ťa volajú skráteným menom, napíš skratku.
Napríklad, keď sa voláš Mikuláš a všetci ťa volajú Miky, napíš Miky.

A

1
I
1
S
2
B
2
J
2
T
3
C
3
K
3
U
4
D
4
L
4
V
5
E
5
M
5
X
6
F
6
N
6
Y
7
G
7
O
7
Z
8
H
8
P
8
CH
9
R
1


Pod každé písmeno napíš príslušné číslo podľa našej tabuľky:
Keď sa voláš Ivan Černák, tvoj výpočet bude vyzerať takto:
I V A N Č E R N Á K
1 5 1 6 3 5 1 6 1 3
1+5+1+6+3+5+1+6+1+3 = 32
3+2 = 5
Ak sa voláš Ivan Černák, tvoje menové číslo je 5. Prezradí ti aký si typ.

Všetko o typoch 1 až 9 nájdeš v nasledujúcich riadkoch.
1. Jednotkový typ má veľa záujmov a je cieľavedomý. Rád spoznáva ľudí a je spoločenský.
2. Dvojkový typ má väčšinou dobrú náladu. Neúspechy neberie tragicky. Je prispôsobivý.
3. Trojkový typ vie, čo chce. Je odvážny a vie sa presadiť. Jeho šikovnosť so zaobchádzaním s peniazmi niekedy hraničí s lakomosťou.
4. Štvorkový typ je rád stredobodom pozornosti, v jeho prítomnosti sa stále musí čosi diať. Tieto typy majú často sklon k egoizmu a netrpezlivosti.
5. Päťkový typ je veľmi dôvtipný a srší nápadmi. Je veľmi pracovitý a je individualista.
6. Šesťkový typ je cieľavedomý, tvrdohlavý a nedá sa neúspechom len tak ľahko vyviesť z miery.
7. Sedmičkový typ je pokojný, s každým sa zhodne a je vždy vyrovnaný. Často sníva a je pritom rád sám.
8. Osmičkový typ stále strieda náladu. Ľahko sa nadchne, ale tak isto je ľahko sklamaný.
9. Deviatkový typ vyžaruje veľa pokoja a je všade obľúbený. Doma sa cíti najlepšie.